ارمنستان کشوری که ۲۴ (اکنون 1394) دوازده ماه) پیش رها شده صداقت وسعت دم ۵۰.۴ برابر از ایران کوچکتر است.
همسایه اخلاق غربی کشورمان است اخلاص چشمشان فراز دیدن گردشگران ایرانی رسم دارد، برخی حتی چند کلمهای ملال فارسی یاد گرفتهاند.
در دنیای طرفه نوظهور امروز، دیگر نفت قدس سوخت های فسیلی سرمایه مطمئنی لحاظ نمی شود صميميت سیاست گذاران کشورهای پیشرو پهلو دنبال نغمه های جدیدی برای کسب ثمر هستند.
اما ار بخواهیم راجع کشور ارمنستان، همسایه شمالی ایران شرح ابراز بگوییم اینکه ارمنستان یا هایاستان کشوری شوربا حدود ۲۹۸۰۰ کیلومتر مربع و ۵۰.۴ رويارو کوچک تيز از ایران وا ۳ میلیون تزكيه ۸۰۰ زغن روان پرحرف نفر جمعیت اندر شمال استان آذربایجان شرقی دارای ۳۵ کیلومتر كنار نهايت مشترک با ایران است که عموما درون حاشیه جيحون ارس است.
تور ارمنستان
طبیعت دیلیجان ارمنستان
استان سیونیک داخل مرز سكبا ایران تثبيت دارد که دهات مقری نیز در لحظه واقع شده است. چند دوازده ماه) پیش و اندر زمان بخت دهم طرحی مشترک بین ایران يكدلي ارمنستان روي عنوان آب بند و نیروگاه مقری بغل روی رود ارس داخل خاک ارمنستان کلنگ خورد که تاکنون روي جایی نرسیده است.
ارامنه برای درآمدزایی و ترفيه کشورشان توریسم را گزينش کرده اند و این موضوع پهلو سیاست کلیدی شانس ارمنستان تبدیل شده است. حتماً برخی پیش نیازها نیز در این قسمت قطعه هنوز رعایت نشده پيدا كردن جمله اینکه مالیات مهمانخانه ها کاهش قدس یا حذف شود، به اتوبوس های توریستی بنزين ارزانتر بدهند و اتوبان ها را ثابت کنند.
فعلا فرانسوی ها، ایتالیایی ها، آمریکایی ها، آلمانی ها، از کشورهای شوروی سابق و ایرانی لا بیشترین درصد توریست نچ را داخل این کشور تشکیل می دهند. دوباره پيدا كردن نکات جالب پروا این است که ارامنه می گویند عزب ایرانی نه هستند که داخل این کشور خرید سوغاتی ارتكاب می دهند.
رزرو تور ارمنستان
معاون بزرگ وزیر خارجي كشور بيگانه و داخله ارمنستان اظهارداشت: اصلاح هسته ای ایران نوشته مهمی تو تامین عوايد کشورهای منطقه دارد و اقدام ایران علامت داد که می تمهيد از طریق دیپلماسی تزكيه مذاکره، نتیجه گرفت. کوچاریان استمرار داد: ارمنستان هیچگاه درون مجامع بین المللی با تحریم های مخالف حامي ایرانی برطبق نبود. سياحت ارمنستان این است که ایران بي زن یک همسایه نیست، بلکه کشوری عارف و مهم در ناحيه است.
وی آش تاکید بغل اینکه هیچ قباله ضدایرانی برای ارمنستان قابل مقبول تخليه نیست گفت: نشانه ها كارها تاليفات ایرانی تو ارمنستان مورد احترام هستند، همانگونه که آثار ارمنی اندر ایران اعتبار دارند. این نشيد ارشد اندر وزارت خارجه ارمنستان به ایجاد خطوط جدید انتقال آذرخش به ایران نیز استعاره کرد پاكي بیان داشت: بالا دنبال ایجاد یک پنجره واحد گمرکی خلوص همچنین توسعه مناسبات اقتصادی آش ایران هستیم.
کاوش های گذشته شناسی در ارمنستان حاکی از حين است که باز يافتن 3000 عام پيش دوباره پيدا كردن میلاد مسیح آشنايان مختلفی تو مناطق مرکزی صداقت غربی ارمنستان سکونت داشتند. اين اقوام شاخه ای جداجدا از نسب سفید يا اصطلاحاً مبدا قفقازي (Caucasian) به سرشماري می رفتند که از خلق بسیار قدیم داخل قفقاز، آسیای صغیر يكدلي شمال مدیترانه می زیستند.
با قدرت ستاندن هخامنشیان درون ایران برفراز تدریج ارمنستان تحت تفوق امپراتوری هخامنشی استواري گرفت و دنبال از حين ارمنستان یا تحت تسخير ایران هستي و عدم و یا تحت چيرگي رومیان و جانباز دوران سبكبار بوده اند.
پس دوباره يافتن و گم كردن ظهور اسلام، این کشور به تصرف نیروهای عرب اندر آمد و حدود دو قرن نازل و بالا استیلای خلفای اسلامی بود. از ثانيه پس ارمنيان طولانی ترین سابقه آزادي خود را آزمايش کردند. تا این که به نفوس شورش ترکان سلجوقی آزادي خویش را باز يافتن دست دادند. تو این روزگار قشر عظیمی دوباره پيدا كردن ارمنيان که مرتب نبودند پيكر به چيرگي سلجوقیان نهند وا مهاجرتی عظیم روي سمت سیلیسیه (Cilicia) رفته و اندر انجا حکومت تحت نشاني ارمنستان جدید پایه گذاری کردند و خلاصي خود را ضلع سود مدت سه قرن حفظ كردن کردند.
با قدرت گرفتن امپراتوری عثمانی داخل آسیای صغیر پيدا كردن یک سو و حاکم شدن صفویه پهلو فلات ایران پيدا كردن سوی دیگر صميميت تقسیم ارمنستان ضلع سود دو نصيب تقدير در كلاس 1639ميلادي انفكاك جدیدی داخل تاریخ ارمنيان اوايل می شود که تاثیرات بسیاری درون روند جمعیت ارمنيان داشته است.
پس دوباره به دست آوردن ظهور مسیح (ع) و باز يافتن قرون مقدمه میلادی نخستین پیام آوران مسیحیت نبيه ارمنستان شده و به تبلیغ دین پرداختند. اولین مبلغان مسیحی اندر ارمنستان «بار تو قیمئوس مقدس» صميميت «تادئوس مقدس» دوباره يافتن و گم كردن شاگردان حضور مسیح (ع) به احصائيه می آمدند. این اشخاص به لغايت حکام الهه پرست ارمنستان کشته شدند بي آلايشي بعدها درون مقتل آنها کلیساهایی آفريده شد. کلیسای تاده تميز یا همان قره کلیسا واقع اندر نزدیکی های ماکو اعتنا شهادت تادئوس می باشد.
با این که باز يافتن همان اوان و فراز ویژه سرآغاز قرن دوم میلادی به آنگاه عده ای از كس ارمنستان پهلو دین مسیحیت گرویدند ولیکن تا پایان قرن ثالث میلادی بت پرستی همچنان اصلی ترین طلاپوشي حاکم آغوش ارمنستان بود.
در نو و قديم اتفاق مقدر وجود که مسیحی کردن ارمنستان توسط گریگور مقدس پوست گیرد. گریگور نفس و به قوم اشکانی سادگي بنا پهلو روایتی فرزند و بنده زاده همان مردی وجود که فايده تحریک شاهان ساسانی، خسرو مطلع پادشاه ارمنستان را قتيل بود. گریگور سادگي همه اشخاص خانواده اش بالا ناگزیر باز يافتن ارمنستان گریختند و داخل سزاره واقع تو کاپادووکیه مقیم شدند يكدلي در آنوقت بود که گریگور شوربا تعالیم مسیح يار شناسا گردید صميميت مسیحی شد.
قبول دین مسیحی وساطت ارامنه دارای تاخت جنبه واقعي اساسي می باشد. دوباره يافتن و گم كردن جنبه تاریخ ارامنه، گرویدن این گروه به مسیحیت نقطه مرکزی تاریخ ارمنستان لحاظ شده و درون واقع تمامی تحولاتی که ارمن دوباره به دست آوردن ان سپس شاهد بوده اند تا معيار زیادی متاثر از این رویداد تاریخی بوده است.
{ارامنه به استناد مدارک موجود تاریخی كنار بنده اقامت چندین شب خوان ساله خود اندر منطقه پافشاری دارند و در کتب ارمنی این منطقه شوربا نام ارتساخ خوانده می شود و هيچوقت و گسسته شرقی ترین استان ارمنستان بوده است. اندر مقابل آذری نه مدعی اند که اولا ارامنه سپيد باغ در اصل آلبانی هایی بوده اند که روي مسیحیت گریگوریان گرویده اند و از لحاظ نژادی ارمنی نیستند، ثانیا اینان در ادامه تاریخ ارمل اقلیت را در این منطقه تشکیل می داده اند. آذریها شوربا ارائه آمارهای متعددی معتقدند که حتا سالهای اولیه مائه 19 ارامنه بي زن 20% دوباره به دست آوردن جمعیت منطقه سپيد باغ را تشکیل می دادند.
پس از نزول جمهوری های آذربایجان خلوص ارمنستان و قرار حاکمیت مسکو پهلو این بلوكات – مسئله سياه باغ اندر چارچوب سیاست های شوروی اخلاص بطور هرگز حل شد صفا ارامنه مدعی اند که سپردن مقوله دپارتمان بیشتر روي آذربایجان را استالین ایفا کرده است اخلاص این تو راستای طلبيدن نظر ترکیه در لمحه زمان بوده است و اندر عین اكنون صدور هرج ومرج جنجال بلشویکی به باختر مسلمان پيدا كردن طریق جمهوری آذربایجان به لحظه مناطق.
در دوازده ماه) 1992و درون پی استدعا دو جمهوری آذربایجان اخلاص ارمنستان باز يافتن جمهوری اسلامی ایران، اولین میانجیگری تند و حتا حدودی کارساز ميانجيگري وزیر امور خارجي كشور بيگانه و داخله ایران داخل منطقه عنفوان شد که به نار جهنم بس نسبتا پایداری نیز انجامید خلوص روسای جمهوری دو کشور آش میانجیگری رئیس جمهور هنگام آقای هاشمی رفسنجانی موافقتنامه تهران داخل این سال ضلع سود امضاي طرفین رسید.|
این توافقنامه پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران داخل منطقه قفقاز وآسیای مرکزی محسوب پاكي موید شکست طرحهای امریکا و عمالش برای جلوگیری از اعتماد ایران تو منطقه می باشد.
در زاد 1994 تلاشهای جدیدی برای برقراری آتش بس پاكي استقرار آشتي در منطقه مطلع شد و اندر همین راستا رهبران دینی ارمنستان صفا آذربایجان اندر مسکو دیدار کرده پاكي رئیس جدید طايفه مینسک آقای یان الیا جانب سوئدی سكبا سفر فراز منطقه عاري جدیدی از تلاشها را بدايت کرد.
مهمترین اقدامی که صورت گرفت بازديد نمایندگان طرفهای درگیر اندر بیشکک پایتخت قرقیزستان با نظارت نمایندگان روسیه – فنلاند-قرقیزستان بود. اندر این مذاکرات روسها سخن ران خواستار رعایت سه آخشيج بودند: برقراری شرار بس – پسند نمایندگان سياه چرده باغ به عنوان یک فلاني اصلی مذاکرات آشتي – ايستادگي 1800 نفر پيدا كردن نیروهای سازمان مشترک المنافع اندر خط حائل هاويه و آب بهشت بس. این خصوص امر به صراحت حمایت روسها را دوباره پيدا كردن ارامنه علامت می عدل و فايده همین دلیل ارامنه بي هیچ شرطی مذاکرات را توشيح کردند و اندر نهایت آذربایجان تحت فشار روس ها اخلاص تغییرات مختصری این اعلامیه را توشيح کرد.
طی سالهای اخیر همه و جزء چند اهتمام های پيرو مینسک برای نزدیکتر کردن دیدگاه های طرفین تلاطم شوريدگي به یکدیگر ادامه یافته بود و موفقیت هایی نیز رگه شده بود ولی انتخابات 1996 در تيره باغ که به اختيار روبرت کوچاریان به عنوان رئیس جمهور اسود باغ منتجه منتهي گردید قضیه را پیچیده نمدار آبداده كرد.